samenwerken

Klaar om jouw organisatie inclusief en interactief te maken?

klanten

Leren door te doen, en spelend leren, daar gelooft De Museumdocent in. Jouw medewerkers leren om interactief rond te leiden, gastvrij en toegankelijk te zijn?

De tijd dat bezoekers zwijgend achter een rondleider aanlopen is voorbij. De tijd dat een museum enkel voor kenners en liefhebbers is, is voorbij. De Museumdocent denkt graag mee over het aanbod van educatieve projecten en publieksactiviteiten die toegankelijk zijn voor iedereen, ongeacht fysieke mogelijkheden, kennisniveau, culturele achtergrond of interesse.
Wij leren jouw medewerkers en vrijwilligers graag hoe zij een museumbezoek voor iedereen een feestje maken!

Gastvrij en toegankelijk

Vinden je gastpersonen/suppoosten het lastig om gasten aan te spreken op hun gedrag? Willen zij graag handvatten om een museumbezoek zo prettig mogelijk te laten verlopen, ook wanneer zij de regels moeten handhaven? We gaan op interactieve manier met elkaar in gesprek en zorgen voor een frisse blik op de werkzaamheden van jouw gastpersonen en suppoosten.

Prijzen afhankelijk van groepsgrootte en wensen

Aanleiding:
Als suppoost is je hoofdtaak ervoor te zorgen dat de (kunst)objecten in de instelling waar je werkt veilig zijn. Je ziet er op toe dat bezoekers niets aanraken, rustig lopen en elkaar niet hinderen. Maar ook krijg je vragen van bezoekers, of hoor je mensen praten of vragen stellen.
Hoe ga je hier op een leuke, deskundige en klantvriendelijke manier mee om?.

De training:
In deze workshop van 2 uur leren suppoosten diverse technieken om te gaan met ‘vreemd’ gedrag, vragen en opmerkingen van bezoekers.
Deze workshop is op aanvraag te boeken en wordt volledig toegespitst op uw organisatie en doelen.

Memorabel museumbezoek

Bezorg mensen met geheugenproblematiek en hun dierbaren een onvergetelijk museumbezoek door in te spelen op hun vaardigheden en herinneringen.

Prijzen in overleg

Voor wie:
Een training van 2 dagen voor rondleiders, gidsen en vrijwilligers die willen leren omgaan met mensen met dementie en deze beozkers en hun naasten een rondleiding op maar willen geven.

Wat gaan we doen:
Wat is dementie en hoe kan dit zich uiten? Wat kunnen mensen met dementie nog wel en waar worden ze blij van?
Je leert in deze training rondleiden in de stijl van de  Onvergetelijk methode, ontstaan in het Museum of Modern Art in New York.
Meer weten over onvergetelijk? Kijk eens op onvergetelijkmuseum.nl

Kraak het museum: interactief rondleiden

Jouw medewerkers en vrijwilligers kennen je museum op hun duimpje. Zij weten de sappige roddels, de prijzen van kunstwerken en de historie van het pand. In deze training leren zij deze informatie op een toegankelijke, humoristische manier te delen.

prijzen op aanvraag

Voor wie:
Voor musea die de doelgroep 20-30 jaar willen aanspreken en eens buiten de kaders willen gaan.
Voor rondeleiders en gidsen die graag een stapje verder gaan in het vertegenwoordigen van al het moois dat het museum te bieden heeft. Voor rondleiders die zichzelf niet te serieus nemen, zichzelf niet boven de groep plaatsen, maar als vriend de deelnemers meeneemt.

Wat gaan we doen:
Tijdens een bootcamp van 3 volle dagen leer je hoe leuk, leerzaam en anders een museumbezoek kan zijn. Je leert vaardigheden om een groep te enthousiasmeren, te engageren en een echte groep te maken. We leren je hoe je een andere ervaring opbouwt, uit welke onderdelen een interactieve tour bestaat, en welke activiteiten gegarandeerd zorgen voor plezier EN educatie!

hoe werkt het?

1. Stuur een mailtje

Alles wat we doen, doen we het liefst op maat. Stuur ons een mailtje met de training waar je interesse in hebt, voor wie het is en wanneer je het liefst aan de slag wil. We denken graag mee, en vinden vast een oplossing voor jou!

2. In gesprek

We nemen contact met je op en bespreken uitgebreid wat d emogelijkheden zijn. We denken mee over de inhoud van de training, maar ook over de kosten en eventueel subsidiemogelijkheden.

3. Afspraak

Ben je na het contact net zo enthousiast over ons aanbod als wijzelf? Dan bepalen we een datum en tijd voor de training. Deelnemers krijgen van tevoren alle informatie over de training, een werkboek en enthousiaste uitnodiging!